Hashtags Museomix

Hi, does anyone can help us with the list of hashtag used in museomix ?

Thanks a lot !

Here you can find all the information about the #OClock campaign (and the hashtag we will use within this campaign).
I think those are the only global hashtag we will use this year. Can anyone confirm that?

Hi @paula_grg

#Museomix for global conversation
#Museomix + #Help for an online/or local assistance community

and each edition local to its own hashtag (in Museomix RhĂ´ne-Alpes for example, we use #mxra)

Bonjour, pour @museomixLIM nous utiliserons #limoumix pour notre photo challenge et les 2 que nous avons le plus utilisé : #gueretisgeek et #onvabiensamuser

1 Like

Hi !
For the event this year, hashtags will be:
#wearemuseomix
#museomix16
They will feed the common tweetwall

@niscemie @Kwandika

Cheers

1 Like

Hello :slight_smile: j’ai préparé la liste des # elle est dans le drive :slight_smile: https://docs.google.com/document/d/1qXoDw3UKOIv25lbV4qkUdW0Wi-eHCIO_5NpF8fT5k5c/edit?usp=sharing

il me manque les # de 3 communautés Museomix AURA, Museomix Québec et la notre (oui je sais…).

2 Likes

Bonjour Ă  tou.te.s hello @Kwandika et merci pour le boulot que tu fais de coordonner les webteams !
Désolée d’être aux abonnés absents, chez nous, les équipes se mettent petit à petit en place et la ligne édito est en cours d’élaboration.

Je veille à ce que le document des # soit complété de notre côté !
Je me permets aussi de remarquer qu’il manque les ## des 3 musées sur 4 en Italie et de Museomix CH à Nyon.
Quant à MuseomixLIM, il n’organisent pas de Museomix cette année (même s’ils seront bel et bien présents dans d’autres éditions). Voilà, comme tout le monde n’a pas en mémoire les 16 musées remixés en 2016, si ça peut permettre d’éviter la confusion :grin::innocent:

Alina pour MsxAURA

1 Like

Hello Alina ! Merci :slight_smile: Super pour le doc, en fait, je vais mettre tous les # des communautés en identifiant les organisatrices et non-organisatrices, comme ça si jamais on veut quand même titiller les autres on saura :slight_smile: Pour l’Italie j’ai cru qu’ils n’en avaient qu’un .
JanaĂŻne

1 Like

Hello @Chiara_org could you tell me what are the # that you are using for each museum ? Or did you choose only one for the 4 museums ?
Thanks :slight_smile:

Hi! working the case :slight_smile: so far we are using #museomixit i’ll update in a bit with a precise and collective decision for the upcoming edition!

1 Like

here are the #
#museomix
ITALIY: #MuseomixIT16
LOCALS: #museomixBO, #museomixFE, #museomixMCZ #museomixCAOS

talk soon for the social wall!

1 Like

thank you Chiara ! I’m adding it to the list :slight_smile:

I updated the list for the 2 Swiss events:
mxBasel and mxNyon

1 Like

For MuseomixBe

We’ll use #museomixbe locally and add #museomix16

1 Like

Thank you @lpalli @Jenniferlv :slight_smile:

1 Like

Hi museomixteam !
@museomixAURA we eventually fill in the doc with our locals # !
There’ll certainly be some more # for funny anecdotes , more or less similar with MuseomixLim #gueretisgeek !
@Kwandika many thanks for your work for the community!
Claire

1 Like

Hi everybody. Have we already defined some of the hashtags for 2017, we can use globally?

1 Like

Hey,

No let’s talk about it, does any one has ant idea ?
#museomix2017 ?

1 Like

Both #museomix2017 and #museomix17 have been used since last edition. I prefer the second one, #museomix17, 2 caracters can save your life :wink:
I was proposing to decide those kind of social media stuff (with #oclock, the socialwall, etc) during the mixroom workshop during the summer camp? What do you think ?

3 Likes

yes, good idea @Kwandika

1 Like