Archivage Google Drive

Bonjour tout le monde,

J’ai été surprise dernièrement de ne plus retrouver les dossiers racines de Museomix 2015 & 2016 sur le google drive.

Afin d’éviter de me perdre dans les centaines et milliers de fichiers mis en commun, j’avais créé des répertoires de liens hypertextes permettant d’accéder directement à des fichiers comme “Le Kit Communication du Global” et comme je ne suis plus autorisée aux dossiers racines, j’ai du faire une demande de permission à je ne sais qui pour avoir à nouveau accès à ce document.

Quelqu’un saurait m’en dire davantage sur ce changement de régime de partage ?

Je gère le drive pour la communauté nord afin que ça ne soit pas trop le bazar mais cette fois-ci c’est donc moi qui ne m’y retrouve pas… :confused:

L’édition approchant, il m’apparait gênant de ne plus avoir accès à des documents, certes passés, mais toujours utiles pour présenter à des nouveaux membres notre documentation.


Hello everyone,

I was recently surprised to no longer find the root files of Museomix 2015 & 2016 on google drive.

In order to avoid losing myself in the hundreds and thousands of pooled files, I created hypertext link directories allowing direct access to files like The Global Communication Kit and since I am no longer allowed to root folders, I had to ask permission from someone else to access this document again.

Can anyone tell me more about this change of sharing regime?

I manage the drive for the northern community so it’s not too much bazaar but this time it’s me who does not find me there …:confused:

The edition approaching, it seems embarrassing to me to no longer have access to documents, certainly past, but still useful to introduce new members our documentation.

Nina pour Museomix Nord

2 Likes

And the account museomix@gmail.com doesn’t have access to this file too :frowning:

Yes, I saw this as well… Does anybody remember who can be the owner ? @yam @cmonnet @samuelbausson

For this document, it is Maria Mendoza. She fixed access rights on Thursday :slight_smile:

1 Like

Hello !
Another problem with the google drive : the graphic productions of Pollen Studio from Museomix Ouest 2015 are not available anymore… We planned to use it for the signals during museomix, but I can not find them anymore ! I tried to find them thank to the link I shared in an e-mail a few months ago, but I cannot access anymore. Does someone knows where are these files ?

@tounoki ?

Please help ! Thanks !

Margot / Museomix Normandy

@Margot can you provide us the link or at least the name of one of these files ?

Charte graphique / visual reference : https://drive.google.com/open?id=0B01V24g_SuJLLXhOZnFjdTZKWkU

Document des communautés créés par Christopher en février / Communities document, created by Christoper on February : Pictos-Museomix-2018-Print.ai - Google Drive

Here is the link : https://drive.google.com/drive/u/0/folders/0B3_bidr0YyLtfnRrejVRdHNXaWV0dHdsUHlXSjJjeW9wOFZHOUZFWmNoZ1p2ZmhYVFBKNk0?ogsrc=32
What I need was in a file called “impressions J-1” , in a file named “pollen studio” or something close.

I’m sorry but by doing the research “Impression J-1” I have no positive feedback :cry:

I extracted the list of 75 accounts which have access to Museomix folder.
Do you want we send a mail to all these addresses to ask them about missing folders ?

I also have a full backup (with also deleted contents) of the folders shared with me. But it’s hard to find a file if I don’t know exactly their location in the current or old tree structure. The files in the backup are converted from Google formats to Microsoft Office formats, not a perfect solution but better as nothing…

I’ll make some try this evening (my NAS in not running yet and I can’t start it remotely).

And if you need, we can save it elsewhere, for further investigation

Salut @NinaDebail,

J’ai trouvé dans les éléments effacés (dans mon backup) un répertoire “PollenStudio_Mx_1” qui contient pas mal de choses (710.04 MB, à l’origine il se trouvait ici) dont un répertoire “Impression J-1” qui contient des PDF et des AI (36.2 MB).

C’est ces fichiers que tu cherche? Comment tu préfère que je te les transfert? Je les repousse sur Google Drive? Où?

A+ Luca

Salut Luca,
C’est moi qui cherche ce fichier, pas Nina !
En tout cas c’est bien les fichiers que je cherche, merci ! Je veux bien que tu les remettes là où ils étaient, à moins que tu ne saches pourquoi ils ont été supprimés…?

Margot

Salut @Margot,

J’avais perdu le fil de la discussion et j’ai cru que c’était Nina qui les cherchait.
J’ai rechargé le répertoire “Impressions J-1” dans son emplacement d’origine.

Probablement il a été effacé avec le répertoire “PollenStudio_Mx” à cause de la taille importante (710.04 MB) de ce dernier.

A+ Luca

2 Likes