Museumnext dublin 2016 april?

Dear all,
here is the call for MuseumNext Fringe, can we think of something to organise? workshops? a kind of minimuseomix?
Creative Museum partners ask and share the same question.
Juliette

CALL FOR MUSEUMNEXT DUBLIN FRINGE
We are looking forward to our next European conference, taking place in Dublin over the course of three days in April 2016. We will welcome over 600 museum professionals to our annual conference to discuss the future of museums.

Monday 18 April 2016 – Conference Fringe

We are inviting our MuseumNext community to get involved and take part in the our fringe programme on Monday 18 April. Whether you are an organisation, venue or individual we’d love you to run an event, connect with our delegates and enhance the programme. During the fringe at our last conference, a museum hosted an evening reception for our delegates, we had facilitators running workshops, networking events, a series of city walking tours, presentations at museums, curator led tours, social events and evening receptions.

If you are interested in proposing a self-organised, self-funded event on Monday 18 April, please emailkala@museumnext.com including:

Name / organisation
Description of the activity (no more than 400 words)
Where it will take place
Capacity
Duration

1 Like

Sounds like a lot of fun!
When’s the deadline for application?
Can some of the activities be ‘funded’?
How many of these people do you think already know about Museomix?

MuseumNext (Jim richardson l’organisateur) connait museomix (j’en ai fais la présentation (à barcelone) il y a qq années). De ce que j’en sais les intervenants ne sont pas rémunérés (et c’est payant pour les participants)

Mais de ce que je comprends, il faudrait réussir à dépasser un peu le côté ‘présentation’ classique…
Si ils connaissent déjà, je me demande si on pourrait les faire plancher sur la question :

Si Museomix est le début de qqchose, alors de quoi ?

Exact, c’est l’idée… et puis l’un des partenaires de Creative Museum suit de près ce projet.
Pour mémo, la Cheaster Beatty Library (également partenaire de Museomix via Creative Museum prépare son museomix 2016. 2 professionnels seront accueillis dans le cadre de leur formation en novembre par la communauté IdF.
J’ai déjà rencontré les réseaux les professionnels des musées doublions et les réseaux de makers de Dublin, en mai… il y a quelque chose à inventer et c’est le bon moment.
Museomix est invité chaque année à participer à Museumnext. Cette année, c’est Cap Sciences (Bordeaux) qui a souhaité invité Museomix pour aborder notamment la question de la communauté. Nous n’avons pas pu nous y rendre pour des raisons financières mais en s’associant avec d’autres partenaires et en anticipant un peu, et si cela vous semble digne d’intérêt, ce serait jouable pour 2016.
jul

1 Like